FIFA 2010~



Seria FIFA, lansată de Electronic Arts în anul 1993, este cu siguranţă una dintre cele mai longevive de pe piaţă. După cum ne-au obişnuit cei de la EA, odată cu venirea toamnei au apărut şi primele informaţii referitoare la data oficială de lansare a jocului FIFA 10. Astfel începând cu data de 2 octombrie 2009 ar trebui să găsim pe rafturile magazinelor noul joc. Până atunci însă mai avem de aşteptat aproximativ o lună, iar din informaţiile apărute pe site-ul http://fifa.easports.com demo-ul jocului va fi disponibil de pe 17 septembrie 2009. Demo-ul va oferi acces la 6 echipe: Barcelona, Bayern Munchen, Chelsea, Chicago Fire, Juventus şi Marseille dar şi posibilitatea de a trimite material video pe EA Football World.

În funcţie de regiune, pe copertă apar diferiţi jucători. Dacă în Marea Britanie îi avem pe Frank Lampard, Theo Walcott şi Wayne Rooney, în Spania îi găsim pe Benzema şi Xavi.
FIFA 2010 arata bine insa nu da pe spate

Toţi fanii împătimiţi ai fotbalului au motive de bucurie deoarece vor fi lansate versiuni atât pentru PC şi console: Xbox 360, PS3, PS2, PSP, Nintendo Wii, DS cât şi pentru iPhone, iPod şi alte dispozitive mobile. Pentru PC cerinţele minime de sistem sunt următoarele:

* Procesor – 2.4GHz, un nucleu
* Memorie – 512MB (Windows XP) sau 1GB (Windows Vista)
* Placă video – GeForce 6600 sau Radeon 9800 Pro – 128MB şi suport pentru Shader Model 2.0
* HDD – 4.4 GB liberi
* Placă sunet – compatibilă DirectX 9.0c
* Internet – conexiune Broadband

Inca putin si era egal...

Din câte ştiu cerinţele de sistem nu diferă cu mult de cele publicate anul trecut pentru FIFA 09. Din acest motiv tind să cred că cei de la EA au lucrat mai mult pe partea de gameplay şi mai puţin (deloc) la grafică.

În continuare voi încerca să punctez pe scurt noutăţile dar şi elementele îmbunătăţite din FIFA 10:

* Virtual Pro permite utilizatorilor să creeze un jucator de fotbal şi să treacă prin cele patru sezoane Be-a-Pro.
* Sistemul denumit 360 dribbling oferă jucătorilor un control mai bun asupra mingii, atacanţii experimentaţi putând efectua tot felul de scheme pentru a depăşi fundaşii adverşi.
* Inteligenţa artificială (AI) a fost îmbunătăţită în mod semnificativ. Portarii au o percepţie mai bună asupra interceptării mingiilor pierdute, jucătorii au mişcări şi poziţionări mai apropiate de realitate. Astfel dacă în apărare jucătorii vor încerca să acopere cât mai bine terenul, atacanţii analizează în mod eficient spaţiile libere, pasează rapid şi găsesc soluţii pentru a găsi coechipieri.
* Modul Manager beneficiază de aproximativ 50 de îmbunătăţiri majore. Dintre acestea aş enumera sistemul de transfer prin care achiziţionarea unui jucator nu mai depinde exclusiv de bani, acceptarea ofertei bazându-se pe mai mulţi factori (numărul jucătorilor din echipă pe aceeaşi poziţie, promisiunea unei participări într-o competiţie mai importantă, etc.); cluburile adverse schimbă mai des jucătorii pe baza unor factori cum ar fi oboseala, condiţia fizică sau importanţa relativă a unui meci; aspectele financiare se bazează mai puţin pe sponsorii echipelor şi mai mult pe consiliul de administraţie care oferă două bugete: cel pentru salarii şi bugetul pentru cumpărarea sau vânzarea de jucători.
* EA promite că jocul va fi mai puţin întrerupt deoarece loviturile libere sunt executate mai rapid.
* Un nou stadion pentru practică.

Modul manager in FIFA 2010

Acestea fiind zise nu mai rămâne decât să aşteptăm lansarea lui FIFA 10 ca să ne etalăm calităţile de jucători de fotbal. Mult noroc.